Bu aralar Yoga ile haşır neşirim. Hevesim geçmeden -ki biliyorum bu sevda 1-2 aya son bulur:)- hazır coşmuşken bu konuyla ilgili bir şeyler karalamak gerek.
Yaklaşık 5 yıldır yoga yapan yeni eğitmen sayılan bir hatundan Yoga dersi almaya başladım. İlk ders bi değişik geldi. Yoganın hiç tahmin etmediğim bir şey olduğunu gördüm. Hem bedensel hem zihinsel farkındalık yaratma amaçlı bir değişik şey Yoga. Spor değil, din ibadet hiç değil...
Zayıflamaya etkisi var mı bilemem ama duruş şeklinde ve yürüyüşteki düzelmeler 1 ayda bile kendini belli ediyor. Bir de jöle kıvamındaki popom sertleşti elleyip duruyom sapık gibi:)
Masa başı çalışan insanlara acayip faydalı. Yogaya başladığımdan beri vücudun masaj yapılmış etkisinde, kaslarım o kadar rahatlıyor ki, esnersin gerinirsin ya onun 1-1.5 saat süren şekli Yoga.
Basit ve yavaş geçen Yoga dersleri 2-3 hafta sonra bir hızlandı ve zorlaştı, işte esas o zaman zevkini yaşamaya başladım.
İnsan hayatta yapamam dediği zor hareketleri yapmaya başlayınca nasıl gaza gelip hevesleniyor, anlatamam. Evde bile çocuk gibi paso baş aşağı duruyom, görenler deli herhalde diyor.
Yoga genellikle zihinsel dinginlik yarattığı, sakinleştirdiği için sevilse de benim olayım çok farklı. Ben tamamen ekstrem hareketlere takmış bulunuyorum. Banane dikkat çalışmasından, ruhu dinlendiren meditasyondan. Onlar benim dinlenik zati, pamuk gibi insanım.
Şimdiki amacım 1 ay sonra şu hareketi yapıyor olmak:)
Velhasıl bundan sonra Yoga benim için candır!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder