31 Ağustos 2014 Pazar

En Yakın Arkadaşım Evleniyor!

Arkadaşım adına çok mutluyum ama bir yanım ıstırap çekmiyor değil. Zaten mesleği dolayısıyla görmelere doyamadığım bir arkadaşımdı, evlenip başka şehre taşındığında görüşme periyotlarımız iyice uzayacak.

Dostum Bayan Ö. nün evlenmesine yaklaşık 2 ay kaldı. Bende düşündüm taşındım ona şahane bir kız kıza bekârlığa veda partisi hazırlamak istedim. Tamam dürüst olacağım “hani lan bana bekarlığa veda” didi ondan sonra bu karara vardım.

İlk adım:
Davetlileri ve partinin nerede yapılacağını belirlemek. Kimleri çağıracağım, önce buna bir karar vermek lazım. Ben çok kalabalık olma taraftarı değilim bu yüzden gelin adayının kız kardeşinin de bulunduğu yakın çevresinden oluşan 8 kişi belirledim. Mekan olarak çok yakın bir tanıdığımın, büyük bir salonunun yanı sıra site içerisinde havuzu da bulunan evini ayarladım.

İkinci adım:
Partinin ayrıntılarının planlanması ve konseptin belirlenmesi. Davetli arkadaşlarla bildiğin bira, sohbet muhabbet eşliğinde bir toplantı yaparak hangi konsept olacak, süslemeler, oyunlar ne olacak hep beraber bunları belirledik. Vee ortaya şunlar çıktı:

Konsepti gelinin mesleği gereği denizci konsepti olarak belirledik. Hepimize birer denizci şapkası aldık ve davette çizgili üstler, şortlar, lacivert, kırmızı, beyaz ağırlıklı giyinme kararı aldık. Gelini de uyardık sadece beyaz giyin ve kaptan şapkanı getir:)



Üçüncü Adım
Artık planları uygulama aşamasına geçiyoruz.
Yiyecek İçecek
2 çesit kanepe, cips ve cips sosu isimizi gordu. Ayrıca hem görsel olarak hem de yiyecek olarak çeşit olması açısından şeker hamuru kurabiyesi siparişi vermiştik, parti günü masada yerini almıştı.

Kurabiyeci Aslı (Balçova-İzmir) Tel: 0553 535 21 00

 

İçki olarak Sangria hazırladık ve bitiminde birkaç tane Martini shot attık.
Tabi bizimki aşağıdaki resimdeki gibi estetik durmuyordu. Bildiğin 5 Ltlik damacanaya hazırladık:) Google görseller imdada yetişti.



Süsleme
Süslemeler yine denizci konsepti oldu. Bence ben değil resimler konuşsun:)
Bardaklara isimlerimizin yazılı olduğu etiketlere kadar her şeyin ayrıntısına kadar kurguladık. Sonuç olarak ortaya şöyle şeyler çıktı.







Oyun
İlk olarak partimize havuz başında başladık. Mayolarımızın arkasına kıçımıza saks mavi tülden kemer yapıp bağladık, gelininki beyaz tülden oldu. Denizci şapkalarımız ve kıçımızdaki tüllerimizle bol bol fotoğraf çekildik. Maalesef paylaşamayacağım şahane kareler çıktı ortaya.

Kemerlerimiz şöyleydi, hazırlamamız 10 dkyı bile bulmadı. Tüle şekil verip kurdelaya, kurdelayı da belimize bağladık.



Mutfak ve süsleme hazırlıkları bitince gelini salona aldık, onu konfeti ve takma bıyıklarımızla karşıladık.



Kurabiyeleri çekilişlerle sahiplerine ilettik. Shot oyunları oynadık.
Darısı başına listesi hazırladık.



Panodaki seksi denizciye pipi takma oyunu oynadık. Oyunun kuralları gözleriniz kapalı pipiyi panoya takıyorsunuz, hedefi tutturan oyunu kazanır:)


Ve tabi bolbol oryantal de dahil dans ettik.

Dördüncü adım:
Finansman sağlamak. Davetli arkadaşlardan rica ettim, aramızda para toplayalım harcarken kara kara düşünmeyelim, sağolsun hepsi de bunu kabul etti. Süs eşyalarının çoğunun materyalini ve aksesuarları İzmir Kemeraltı' ndan tedarik ettik.
Partiye toplamda yiyecek, içecek, süsleme malzemeleri, aksesuarlara adam başı 60 TL toplamda 360 TL gitti. Eğlencenin yanında gayet ekonomik oldu.

Organizasyon düzenlemek çok eğlenceli bir o kadar da zor. Ama yakınınızın yüzündeki mutluluğu iliklerinize kadar hissettiğinizde hiç bir yorgunluğunuz kalmıyor. Çok eğlendik, hepimize tatlı bir anı oldu. Anlattıklarım size de fikir versin eğlenin, eğlendirin:)




29 Ağustos 2014 Cuma

Kendimi Arıyorken Olmaktan Korktuğum Yerdeyim, İşteyim...

Selam minikler

Benim bi sorunum var. Umarım herkeste bu sorun mevcuttur diye umut ediyorum:) En azından iş hayatına yeni başlayanlarda.

Benim sevdiğim işi yapmam lazım ama sevdiğim iş ne onu bilmiyorum. Her gün aklıma yeni bi iş fikri, bi yatırım planı geliyor, bol bol hayal kurup hevesimi alıp vazgeçiyorum.

Valla neler nelere özendim sizle de bi paylaşıyim.

Instagramdan kıyafet satışı yapayım dedim. Allah var güzel ve ucuz kıyafet bulma konusunda çok şanslı ve yetenekliyim. Bunlara biraz kendi tasarımımla tadilat yaparak iyi işler çıkar dedim. Jilian Owens 'tan ilham aldım. Sonra salak mıyım dikiş bilmem nakış bilmem dedim vazgeçtim. (Al dedi, git dedi..)



Sonra dedim en iyisi arsa alim ben şöyle, deniz kum güneş yeşil olan keşfedilmemiş bi yerde. Oraya kurarım ufak bi kafe bar bi de tatlı bi müzik ohhh miss. Playlisti bile hazırladım kafamda düşün artık.Sanki kolay kelepir süper manzaralı arsa bulmak. Bulduk diyelim, ne kokteyl bilirim ne bi şey ne anlarım saçmalama dedim.



Bi ara fiber internet için kanal açma işine gireyim dedim o kadar uçtum yani. O heves de kısa sürdü.

Bi vosvos tarzı minibüs almalı onu tatlı talı boyayıp seyyar kütüphane kafe yapmalı dedim. 1 TL lik çaydan ne kazanacam o iş zevk için yapılır, olmaz dedim.




Bu liste uzar gider. Bakalım daha ne hayalleri kurup kendi kendime heyecanlanıp daha sonra vazgeçicem, merakla bekliyorum.

Hergün bir yeni iş hayali:)

12 Ağustos 2014 Salı

Seçimin Ardından...

Yine benzer bir seçim süreci geçirdik. Yine hüsran, yine hayal kırıklığı. Bu durumla ilgili söyleyecek çok söz var. Balık baştan kokar ve her millet hakettiği gibi yönetilir gibi..
Ekşisözlükte ülkenin durumunu çok güzel özetleyen bir entry ile karşılaştım dün, umutsuzluk dolu ama maalesef gerçek. Buyrun..

entry 2343

Milyarlarca dolar hırsızlık yapmış ve bunu artık inkar da etmeyen, dış politikada elini yüzüne bulaştırmış, sağlık ve eğitim sistemini çökertmiş, ülkede güvenilir tek bir kurum bırakmamış, seçimlere hile karıştırmış bir hükümet,

kendisini ve çevresindekileri 12 yıllık iktidarı süresince ihya etmiş, sahte diplomayla üniversite mezunu olduğunu söyleyen, yetkisiyle birlikte halkın özel yaşamına karışma cürretini gösteren, cahillikle övünen ve bilgiliyi hor gören, mazlum edebiyatı ve kabadayılık yapan, psikolojik sorunları olan bir başbakan,

65 yıldır kemik oy tabakasının tadını çıkaran, yeni bir şey üretmeyip Atatürk ve laiklik arkasına sığınmış, ideoloji karmaşası yaşayan, halkı anlamaya çalışmayan, yeni politikalar sunmayan, oy potansiyeli kıyılara hapsolmuş, seçim hilelerini görüp bunun önüne geçmek için hiçbir çaba göstermeyen, yenilgiyi kabullenmiş yılgın bir ana muhalefet partisi,

biat kültürüyle liderlerini ölene kadar değiştirmeyen, eleştirmeyen, milliyetçiliği sadece Kürtlere karşı çıkmak olarak indirgeyen, ülke siyasetinin en önemli kararlarında iktidar partisinin yanında olan diğer bir muhalefet partisi,

bu ülkenin daha yaşanır bir yer olmasına çalışmak yerine sadece Kürt insanının talepleriyle ilgilenen, bu taleplerin karşılanması durumunda gerisini önemsemeyen bir Kürt hareketi,

dünyanın olur olmaz yerlerinde okullar ve yurtlar kurup öğrenci yetiştiren, üyelerini ülkenin en önemli kurumlarına yerleştiren, iktidar partisiyle el ele verip ülkenin rejimini değiştirmeye uğraşan, yıllarca iktidar partisiyle ülkeyi soyup çıkar çatışması çıkınca elindeki savcılarla bakanları içeri aldıran bir cemaat,

devletin ve milletin bekasını tehlikede gören, kendini Atatürk ve ilke ve inkilaplarının koruyucusu sanıp iki kere darbe yapmış, iki kere muhtıra vermiş, bir kere caddelerde tanklar yürütmüş, milletin vergileriyle orduevlerinde hayatın tadını çıkaran, askerlik sırasında bu halka psikolojik ve fiziksel şiddet uygulayan bir ordu,

ülkenin en kritik olayları sırasında televizyonda penguen belgeseli oynatan, başbakan'a doğru düzgün bir soru bile soramayan, yasaklanmasına rağmen seçim kampanyası reklamını oynatan, içerisinde bir tane kültürel ve bilgi verecek içerik bulundurmayıp milletin beynini uyuşturacak programlar yayınlayan, gerek hükümet yanlısı gerek hükümet karşıtı taraflı yayın yapan, hükümetin silahşörlerine dönüşmüş, satılmış, basiretsiz bir medya,

milyarlarca dolarlık sermayeye sahip olmasına rağmen başbakan'ın götünü yalayan, gerekirse cezalandırılmamak için ağlayan, para hiçin her şeyi yapacak açgözlü bir iş dünyası,

1 mayıs'ta taksim meydanı'na bile çıkarılmayan, bunun için mücadelesinde tomalı, akrepli, biber gazlı hükümetin polisi tarafından darp edilen, soma'dan tutun tuzla'daki tersanelerde bin bir türlü şekilde ölümü tadan, sendikalaşamayan, ve en kötüsü de bu kadar çile çekip hala iktidarı destekleyebilen bir işçi sınıfı, 

halkından uzak, elitist, kraldan çok kralcı, yetmez ama evetçi, kaypak, eleştirmeyip daha iyisine destek olması gerekirken statükoya sahip çıkan bir sanat camiası,

dini hayatının merkezine koymuş ve bu ihtiyacın karşılanması durumunda geri kalan bütün gereklilikleri silip atabilen, cinselliğini yeteri kadar yaşayamamış, çarpık kadın-erkek ilişkileri olan, ahlaksızlığa, cehalete, kabadayılığa prim veren, hakkını aramaktan yoksun, herkesin hayatına müdahale etme hakkını kendinde gören, toplumu daha ileriye götürmek yerine "ben yapamıyorsam kimse yapamasın" diyen, ahlak anlayışının kalmadığı, eğitimsiz, cahil, psikolojisi bozuk bir halk varken,

hala bu ülkeden siktirip gitmek isteyenleri suçlayabilir misin?
10.08.2014 11:04 ~ 11.08.2014 23:17 kendi ekseni etrafinda donen insan

11 Ağustos 2014 Pazartesi

Alsancaktağı Seviyor, seviliyorum..

Ben mekan konusunda biraz yobazım. Belli bir alışkanlığım varsa bunu bırakmak benim için çok da kolay olmuyor. Ama sevdim mi de tam severim:)

Alsancakta takılanlar bilirler. Bugünlerde herkes aynı şeyden muzdarip. Alsancak özellikle Gazi Kadınlar Sokağı resmen kroların takıldığı yazlık yerlerdeki barlar sokağı kıvamına geldi.

Bizimde buna karşı alternatif eğlence arayışlarımız sürüyor tabiki.

Benim genelde tercih ettiğim takıldığım 3 mekan:


1- Ara Sokak Meyhane

Ara Sokak Meyhane ye henüz 2 kez gitmiş olmama rağmen baya ısındım, ortamdan elektrik aldım ve her fırsatta gitmeye devam edeceğimJ Yeri bana çok güzel geldi, o sıkıcı kalabalıktan uzak diğerlerine göre nispeten daha rahat bir sokakta bulunuyor. Mekanda herhangi canlı fasıl yok ama müzik listeleri oldukça hoş. Sen açık havada rakını yudumlarken arkadan tatlı tatlı Sezen Aksu şarkısı çalıyor mesela. Özellikle mezeleri çok lezzetli, müthiş.

Cumhuriyet Bulvarı, 1480. Sokak, No:6/A Alsancak

Tel: 2324639558

Cep: 532 272 34 92




http://www.arasokakmeyhanesi.com

2-1888

İzmirin maddi durumu iyi daha marjinal tayfanın takıldığı mekan. Eğer piyasa cukka cukka müziklerden sıkıldıysanız tercih edilebilecek mekanlardan.

Cumhuriyet Bulvarı No: 248 2.Kordon Alsancak

Tel: 232 463 18 74

E-mail: info@1888.com.tr

http://1888.com.tr/



3-Drunken Duck

Drunken Duckı Muzaffer İzgü Sokağı'nın güzeli seçtim. Vavien, Green Tonic, The Gaffers ve Başak the Band grupları sahne alıyor. Gruplar birbirinden iyi, repartuarları da öyle. Sağlam bir içki ve kokteyl menüleri var. Yemeklerini de şiddetle tavsiye ediyorum. He bir de bi güzellik yapmışlar, internet sitelerinden rezervasyon yapabiliyorsunuz, hoş olmuş.

Kıbrıs Şehitleri Caddesi 1482 Muzaffer İzgü Sokak No: 15 Alsancak / İZMİR

Tel: 0232 464 84 16

E-mail: info@drunkenduckizmir.com

http://www.drunkenduckizmir.com/