18 Ekim 2018 Perşembe

Kalite=Beklentileri Aşmak

Hem okul hayatımda hem de meslek edindikten sonra çok fazla Kalite tanımı duydum.

Ama içlerinden bir tanesi bana "İşte bu!!"dedirtti.

Kalite = Beklentileri Aşmak.

Genel olarak memnuniyetsiz bir kişi olmakla beraber, mutsuzluğumun kök sebebinin hep kalitesiz yaşam sürmekten kaynaklandığını düşündüm. Hep bir şeyler hayal ettim sonra saçma gelip vazgeçtim. Ya beklentilerim absürddü ya da gerçekten tembelliğim her şeyin önüne geçti. Benim beklentim ne, ne yapmak istiyorum kararsızlığı, özgüveni en çok sarsan darbelerden. Belki şu kalite tanımına bir şey daha eklenebilir. Beklentileri anlamak ve aşmak...

Son günlerde devamlı bir kavram duyuyorum. "İkigai"

Daha önce blogta da bolca bahsettiğim kendini bulma ve mutluluğun anahtarı tarzı bir kavram İkigai.
Duymuşsunuzdur bu aralar İkigai adında popüler bir kişisel gelişim kitabı gündemde. Kişisel gelişim zırvalıklarını çok takmasam da ilk fırsatta okumayı düşündüğüm bir kitap kendileri.

Japonlar herkesin bir ikigaisi olduğuna inanır, her sabah yataktan kalkmaları için bir sebepleri ve yaşam tutkuları vardır. Şöyle ki araştırmacılar uzun yaşamanın sırlarını çözmek için bir çalışma yapmışlar ve bu çalışma onları insan ömrünün en uzun olduğu Japonya'da bulunan bir adaya götürmüş. Bu adadaki insanların uzun yaşamasındaki en büyük sırrın kendi İkigai'lerinin keşfetmeleri olduğu görülmüş. O adada emeklilik kavramı olmadığı gibi insanlar hayatlarının sonuna kadar haz duydukları işleri icra ediyorlarmış. Kulağa ne kadar da tatlı geliyor.

Cesaretli olmak ve bir şey de gerçekten kararlı olmanın vakti çoktan geldi ama hayat mottom olan "Kendimi arıyorken olmaktan korktuğum yerdeyim, işteyim!!" adımını bir türlü geçemiyorum. Zaten sonraki adım İkigai!

Çok geç olmadan kendi İkigai'mizi keşfetmemiz dileğiyle...

17 Ekim 2018 Çarşamba

Neden Etsy 'de Satış Yapmalıyız Konusu

Selamlar

Doların ülkedeki durumu malumunuz. Yine bir gün nasıl yırtabiliriz abicim derken aklımda bir düşünce belirdi. Niye yurt dışına el yapımı ürün satarak krizi fırsata çevirmiyoruz?

Dürüst olalım emek harcanarak yapılmış el yapımı ürünler ülkede pek de s*klenmiyor. Bunun bir kaç nedeni var. En önemlisi ben aynısını yaparım mantığı, bir diğeri de ohaaa bu küçücük şey bu para eder mi düşüncesi...Ama kimse farkında değil malzemelerin başlı başına 50 TL civarı tuttuğunun. (en azından benim uğraştığım ürünler için durum böyle)

Ben de bu duruma sinir olarak küçük bir araştırma yaptım. Özellikle el yapımı, tasarım ürünlerin satıldığı bir platform olan daha önceden de çokça duyduğum Etsy de karar kıldım.

Bence büyük küçük herhangi bir hobi ile ulaşan herkes biraz da İngilizcesi varsa, Etsy dükkanı açmalı. Çünkü kur farkından dolayı hem emeklerinizin karşılığını alabiliyorsunuz, hem de alıcı için uygun fiyat ürünler satmış oluyorsunuz. Tam bir win-win olayı yani.
Etsy'de durum şöyle. Dükkan açmak ücretsiz, herkes çok kısa sürede dükkan açabilir. Sadece listelediğiniz her ürün başına 0,20 cent fatura söz konusu.

Ama eğer ilk kez dükkan açacaksanız size 40 adet ücretsiz listeleme hakkı veriyor. Tabi bunun için aşağıdaki linke tıklayarak dükkan açmanız gerekiyor:

https://etsy.me/2SSoVGA

Bu linke tıkladığınızda Etsy hem size hem de canım kendime 40 adet ürün listeleme hakkı veriyor. Tek yapmanız gereken linke tıklayıp “Open My Etsy Shop” butonunu tıklamanız.

Bu arada merak edip de dükkanımı incelemek isterseniz linki aşağıya bırakıyorum...

https://www.etsy.com/shop/fehimecraft?ref=search_shop_redirect

Siz de dükkan açmaya karar verirseniz lütfen linkini aşağıdaki yorumlara bırakın, birbirimize destek olalım:)

Herkese kolay gelsin canlar..