18 Ekim 2018 Perşembe

Kalite=Beklentileri Aşmak

Hem okul hayatımda hem de meslek edindikten sonra çok fazla Kalite tanımı duydum.

Ama içlerinden bir tanesi bana "İşte bu!!"dedirtti.

Kalite = Beklentileri Aşmak.

Genel olarak memnuniyetsiz bir kişi olmakla beraber, mutsuzluğumun kök sebebinin hep kalitesiz yaşam sürmekten kaynaklandığını düşündüm. Hep bir şeyler hayal ettim sonra saçma gelip vazgeçtim. Ya beklentilerim absürddü ya da gerçekten tembelliğim her şeyin önüne geçti. Benim beklentim ne, ne yapmak istiyorum kararsızlığı, özgüveni en çok sarsan darbelerden. Belki şu kalite tanımına bir şey daha eklenebilir. Beklentileri anlamak ve aşmak...

Son günlerde devamlı bir kavram duyuyorum. "İkigai"

Daha önce blogta da bolca bahsettiğim kendini bulma ve mutluluğun anahtarı tarzı bir kavram İkigai.
Duymuşsunuzdur bu aralar İkigai adında popüler bir kişisel gelişim kitabı gündemde. Kişisel gelişim zırvalıklarını çok takmasam da ilk fırsatta okumayı düşündüğüm bir kitap kendileri.

Japonlar herkesin bir ikigaisi olduğuna inanır, her sabah yataktan kalkmaları için bir sebepleri ve yaşam tutkuları vardır. Şöyle ki araştırmacılar uzun yaşamanın sırlarını çözmek için bir çalışma yapmışlar ve bu çalışma onları insan ömrünün en uzun olduğu Japonya'da bulunan bir adaya götürmüş. Bu adadaki insanların uzun yaşamasındaki en büyük sırrın kendi İkigai'lerinin keşfetmeleri olduğu görülmüş. O adada emeklilik kavramı olmadığı gibi insanlar hayatlarının sonuna kadar haz duydukları işleri icra ediyorlarmış. Kulağa ne kadar da tatlı geliyor.

Cesaretli olmak ve bir şey de gerçekten kararlı olmanın vakti çoktan geldi ama hayat mottom olan "Kendimi arıyorken olmaktan korktuğum yerdeyim, işteyim!!" adımını bir türlü geçemiyorum. Zaten sonraki adım İkigai!

Çok geç olmadan kendi İkigai'mizi keşfetmemiz dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder